Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Boländerna

Kategori: Vardag

Idag tog jag och min klasskamrat Isac cyklarna till Boländerna, Uppsalas industri- och stormarknadsområde. Strålande väder för en cykeltur, runt en mil cykling blev det i slutändan!

Första anhalten var Röda Korset där jag handlade ett täcke, en rutig filt, en springform och böckerna Rain Man och Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö för totalt 75 kr! 

Sedan biltema för att hämta ut gratisgrejerna jag fått som inflyttningspresent av Uppsala Kommun; En bitsmejselsats (vilken smart grej! Nu kan jag skruva i mina ikeamöbler!) och gratis kaffe och fikabröd för fyra (fast för två då).

Så var det återigen dags för tentamen, denna gång geologi- och akvatiska systemdelen av Introkursen (4hp). Så imorrn klockan tolv ska alla hålla tummarna för mig! (och jag håller tummarna för lulegänget givetvis!). Tänkte ladda upp med en promenad i stadsskogen innan jag drar till tentalokalen!

Kommentarer

  • Lillbrorsan säger:

    geologi- och akvatiska systemdelen av Introkursen????????????



    det lärt oerhört invecklat :P

    2008-10-24 | 22:32:44

Kommentera inlägget här: