Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Dugga och punktering

Kategori: Tentaångest

Så var det dags, för dagen D som i dugga. Först mattelektion på morgonen, sedan repetitionsundervisning fram till lunch, matteföreläsning fram till tre och sen, sist på dagen, dugga i två timmar. Skrivsalen, dagen till ära fylld med 200 studenter, är så stor att jag nästan får torgskräck!

Fyra tal á 5 poäng, klarar jag 12 poäng får jag tillgodoräkna mig 5 poäng på tentan om två veckor. Hoppas, hoppas! Lösningarna som vår föreläsare lagt ut verkar inte allt för olika mina...

Glad i hågen skuttar jag ut från skrivsalen, sätter mig på cykeln och trampar hemåt. Jag passar på att pumpa däcken på en av pumpstationerna längs vägen, men det skulle jag inte ha gjort! För nån minut efter jag pumpat i lagom (tyckte jag) med luft i bakdäcket så exploderar det med en smäll!!

Jaha...

Kommentarer

  • Lotta säger:

    jag har lyckats med det en gång åxå.. För typ 10 år sen! =P

    2008-10-06 | 16:38:43
    Bloggadress: http://lottabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: