Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Mycket på Gång

Kategori: Vardag

Så var det ny läsperiod, Linjär algebra och geometri 5 hp, Grundläggande Kemi 10 hp och Studieteknik 1 hp. Kemin verkar lovande, mycket labbar. Studietekniken kan nog vara riktigt bra för mig...host!...jag är ju inte så bra på sånt.

Och så till dagens händelse, Ryszard Rubinsztein gör entré! Och vilken kille! Han är verkligen alla fördomars matematikproffesor personifierad! Ganska kort, kritdamm på byxorna, svartgrått helskägg, flint på hjässan, glasögonen längst ut på näsan och öststatsbrytning. Men allra bäst (värst) var nog hans hiskeliga tempo! Springer mellan tavlorna, hissar dem upp och ned medan han suddar, skriver alla kofficienter och alla X i rasande fart och pratar så fort att ingen hör vad han säger. Men, men, man ska vara lycklig som får se en sådan raritet i dess naturliga habitat!

Lucia på gång! Jag och Lina tänkte vara med i UTN:s luciatåg i år. Övning i tupplurarnas lokaler varje tisdag och torsdag lunch fram till lucia!

Och så har jag lagat cykeln ännu en gång, nu var det kedjan som trasslade riktigt ordentligt. Men med en bitsmejselsats och flinka fingrar så gick det bra!

Imorrn blir det kurslitteratur i såna mängder att plånboken gråter. SI Chemical data, Chemical Principles, Gröna Luntan (labinstruktioner) och Elementary Linear Algebra With Applications. Kanske 1200-1300 kr totalt...

Till sist så kan jag nämna att jag som bäst håller på att ragga flytthjälp. Jag har lovat att bjuda alla som hjälper till på äppelpaj, och det gjorde susen. Lino, Isac, Emelie och Kristoffer har lovat att hjälpa till. Men jag tror nog att jag kan få loss någon mer!

Kommentarer

  • Lillbrorsan säger:

    Får jag också komma? :P

    2008-10-28 | 20:52:24

Kommentera inlägget här: