Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

UTN:s recentiorgasque på Norrlands Nation

Kategori: Festligheter

Den klänning jag sytt kvällen till ära blir klar en timme innan jag 17 dk (dubbelkvart) knallar (alltså inte cyklar pga punka) över till Norrlands Nations stora festsal. Jag sluter upp med mina kamrater, kollar in bordsplaceringen och slår mig ned. Min bordsherre (altid till vänster) heter Mark och pluggar elektroteknik, herren snett över till vänster, Martin, pluggar IT, Sofia mittemot pluggar molekylär bioteknik, fysik nett över till vänster och slutligen en datavetare till vänster. Kul med en sådan blandning!

Vi har hemskt trevligt i vår bordsända, äter en förträffligt god trerätters middag, ser på spex och sjunger. Tiden fullkomligt springer iväg och klockan elva sjunger vi den alltid avslutande sången "O Gamla klang och jubeltid" för att sedan rusa till dansgolvet.

Bäst av allt var att när borden stökats undan i stora salen, så kom storbandet tupplurarna upp på scen. Härlig foxtrot och bugg till jazzstandards! En man med teknologmössa, kilt och knästrumpor bjuder upp mig!

Jag kryper till kojs 06.00 efter en härlig kväll!

Kommentarer

  • onkel säger:

    blogg å grogg e väldigt lika

    2008-11-18 | 11:37:25

Kommentera inlägget här: