Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

En vanlig fredag

Kategori: Vardag

Min första vanliga fredag dessutom! Klockan 8ak (akademisk kvart = kvart över 8) har  vi tagit plats i Friessalen på evolutionsbiologiskt centrum, EBC, för Peter Lazors föreläsning om jordens magnetfält, plattektonik och bergarter.
    En föreläsning sträcker sig vanligvis två timmar framåt med rast varje hel timme till kvart över. Föreläsningen slutar dessutom alltid på hel timme.
    Sålunda hade vi 4x45 min föreläsning innan lunch! Intressant även om jag var tvungen fylla på med koffein på rasten för att hålla mig vaken (någon drog igång fest 02.30 i huset bredvid, så det var svårt att sova)

På lunchrasten drar jag till studerandeexpeditionen för att hämta stipendieansökningar och söker 13 olika stipendier! (tex: Ullbergs (1839)

Till flitig studerande av Norrlands nation. Vid lika meriter helst till prästson/dotter. Stipendium

utdelas av rektor efter förslag av nationens inspektor och stipendienämnd. Får innehas i fyra år

med högst tre års prolongation. (21 000 kr))

På kvällen sen känner jag för att bekanta mig med B-klassen lite, så jag hänger med på deras "pizzagasque" med pizza, sånger, lekar och andra spontana trevligheter! Så lätt var det att skaffa 12 nya kompisar, varav hälften dessutom bor på min gata!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: