Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Fullt ös, stenrös!

Kategori: Vardag

Idag har jag varit på volontärutbildning, klätterutbildning på Crux klätterhall. Jag kommer under forsfestivalen 22 till 28 april vara volontär på forsränningens aktivitetsområde. En av mina arbetsuppgifter är att säkra för den som klättrar, dvs. hålla i repet som sitter fast i klättrarens sele, se till att det alltid är sträckt, hålla emot om klättraren trillar och sedan lugnt och säkert fira ned denne!

På köpet fick jag utbildningen kraftigt rabatterat, jag får nu klättra på alla väggar, och fick pröva på klättring för första gången i mitt liv - och jag vill göra det snart igen!

Nyss importerade vi en bänkhög frys från en korridor två våningar ned, så nu kan jag frysa in matlådor, bröd, fika, bär och broccoli!!



Kolla in nya inlägget "På onsdag bär det av!" på
 http://nyhetskanalen.se/lokalt/uppsala/valborg_i_uppsala

Kommentarer


Kommentera inlägget här: