Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Nu har jag lämnat hemmet för att än en gång åka hemåt

Kategori: Vardag

19.10 åkte jag hemifrån (Norrfjärden) och 10.00 kom jag hem (Uppsala) efter en bra natt på tåget. Läste lite "När lammen tystnar" innan läggdags, och sedan sov jag hela natten. Och tåget var framme i tid!?

Väl hemma har jag haft syträff, kostymerna börjar bli färdiga nu, ätit hemlagad (som i norrfjärden) tomatsoppa, varit på spexmästermöte och storhandlat på tom mage. Nu har jag precis gjort pizzasallad på ett vitkålshuvud, morötter, purjolök och paprika toppat med vinegrett och persilja från min alldeles egna kryddträdgård!

Tack för fjällresan kära familj - jag har sällan känt mig så inspirerad, fräsch i kroppen och
handlingskraftig som efter denna tur! Det behövde jag!

Kommentarer

  • pappa säger:

    Tack detsamma,det var jättekul att du ville följa med.Det blir nog en resa vi kommer att minnas länge.

    Ps Jag klarade min pianostämningstentamen idag.Ds

    Pappa

    2009-04-17 | 19:41:42
  • mamma säger:

    TACK detsamma, roligt att du känner dig utvilad, inspiread och laddad , det gör jag med. Kraaam.

    2009-04-19 | 21:10:48

Kommentera inlägget här: