Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Tro´t eller ej!

Kategori: Sport och friluftsliv

Uppsala duger faktiskt till precis allt! Efter jag kom hem från cafeét Cosmo (ett riktigt favorithak) igår vid midnatt satte jag en deg, hasselnötsbröd bakat på surdeg. Sådant som ska gräddas morgonen efter. Men nu fick jag ett sms 00:57 från Rasmus som sa att om jag vill följa med och åka utför (!) så är det buss 09:03 från slottsbacken som gäller! Såklart!
Så därför stiger jag upp klockan sju för att hinna grädda bröd och plocka fram skidorna!



Sunnerstabacken, några kilometer utanför centrum, är en liten men naggande god sak! Väldigt kort, men ganska brant. En ankarlift, en knapplift och två backar! Bilden ovan är tagen högst uppe i backen. Uppsalaåsen helt enkelt! Jag, Erik, Anna-Emilia och Rasmus roar oss kungligt några timmar innan vi drar hemåt för att gå på inflyttningsfika hos Lina!


Erik med finfina randoné-skidor på fötterna


Tänk att jag fick användning för mina slalomskidor här i Uppsala, helt fantastiskt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: