Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Vårens första dag!

Kategori: Sport och friluftsliv

Inga lektioner idag (förutom kvällskursen då), och vad är du härligare än att vakna till strålande sol och fågelkvitter och vetskapen om att jag inte har bråttom att stiga upp? Inget skulle jag tro! Promenad i det vackra vädret blev det, tillsammans med Ida, Lisa och Rasmus, i flera timmar! Med snön på marken, solen på himlen och temperaturen strax under noll kändes det som vårvinter (men det begreppet används inte så här långt söderut)!

Ett litet moln på himlen bara, bildligt talat. Min något överdrivna kaffekonsumtion de senaste månaderna har gjort mig lite beroende. Jag tänkte skära ned lite, och inte dricka kaffe varje dag. Idag var en sån dag, och huvudvärken kom på eftermiddagen som ett brev på posten! Vuxenpoäng?

Och så kan jag stolt deklara att jag nu är självscannare på ica Maxi! Alltså scannar in alla mina varor själv och packar ner dom i ryggsäcken! Tantpoäng?

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Vi har haft jättefint väder här uppe också men lite kallare (när jag åkte till jobbet kl 10 var det -10). Tyvärr satt jag inne och jobbade hela dagen så det blev ingen promenad för mig, snyft...



    Oj... nej man ska inte dricka så mycket kaffe. Varva med lite te så kanske det blir bättre :) Drick upp det te du fick av oss innan det blir för gammalt ;)



    Haha men M! :D Nej då det är inte tantpoäng, men kanske barnfamiljspoäng? Tanterna vet nog inte hur man självscannar ;)



    Kram!

    2009-02-02 | 21:30:18
    Bloggadress: http://hejmamma.se

Kommentera inlägget här: