Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Jag har blivit med cykel!

Kategori: Festligheter

Äntligen!

Och jag är så fantastiskt nöjd!

En begagnad treväxlad Monark damcykel, grön med guldtext, utrustad med dynamo, cykelkorg, ringklocka, reflexer, pakethållare - ja allt man kan tänkas behöva! 2200 fick jag lägga ut, och det kändes som ett vettigt pris med tanke på vad jag fick!

Han som sålde den bodde i Sävja, en ganska bra bit utanför stan. Så jag lånade Lottas cykel mitt i en föreläsning för att trampa iväg de fem kilometrarna till Sävja kyrka där vi bestämt träff. Jag cyklade några varv och konstaterade att det här var cykeln i mitt liv - sedan cyklade jag hemåt sittandes på den nya cykeln, och med lottas bredvid. Ett riktig balansakt, men jag tänkte "hur svårt kan det vara?!" och det gick!

                                 (Ursäktar bildkvalitén, men min dator är ju som den är...)



"Karin" står det med snirkliga guldbokstäver på ramen.
Min Karin!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Väldigt tjusig må jag säga, förstår att du är lycklig/ kram mamma.

    2009-11-26 | 19:07:39

Kommentera inlägget här: