Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Kung Björn-loppet

Kategori: Sport och friluftsliv

Eftersom tjejmilen inte blev av i år, så har jag siktat in mig på ett annat lämpligare lopp. Ett sexkilometerslopp på blandat underlag med start på cykelavstånd från Studentvägen!

Den 19:e september går Kung Björn-loppet av stapeln i Hågadalen kring Kung Björns gravhög (inte att förväxla med Gamla Uppsala högar). Alla som fullföljer får medalj vilket gör det hela kalasbra!

Lotta ska givetvis också vara med, men hon klarar visst inte att tävla mot mig med rädsla för att jag skulle slå henne (vilket givetvis inte är rimligt för tillfället), så hon får springa milklassen.


Nu har jag precis fyllt frysen med grahamsbröd i väntan på föräldraanstormningen nästa helg. Än så länge är rugbymatch (som åskådare föstås) och My Fair Lady på Oscarsteatern inbokat, men jag hoppas på restaurangmat, kanske fika på nåt utekafé och allmänt trevlig samvaro!

Mamma och pappa: Förutom högen under pianot som ska med ner så ska även äggklockan, föreställandes en ko, som sitter på pianots notställsbelysning med - glöm inte!

5:e september 2009
Grattis på 22:årsdagen Emil

Kommentarer


Kommentera inlägget här: