Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Musikal, fika, mekanik och andra skojsigheter

Kategori: Vardag

Att jag inte bloggar regelbundet beror vanligtvis på att vardagen är alltför trevlig för att sitta vid datorn! Så misströsta icke!

Kort resumé av den gångna helgen:
   Fredag: Jag och Lotta ska ta en "liten joggingtur" i naturreservatet Hågadalen/Nåsten. Vi hamnar på ett ganska igenvuxet och geggigt skidspår och är borta typ 60-80 minuter (oklart eftersom ingen av oss hade vare sig klocka, telefon eller karta). Men riktigt kul var det att springa över stock och sten i ett behagligt tempo! Sedan fick vi spola av skorna i tvättstugan och skrubba benen rena med rotborste!

   Lördag: Mamma ringer och deklarerar att de anländer till Uppsala 45 minuter tidigare än planerat. Vid det här laget hade min väckarklocka ännu inte ringt, och mitt rum var ännu inte städat.. PANIK

Jag drar på rugbyplanen för att bevittna match mellan Uppsala och Malmö. "Vad gjorde de nu?", "Varför blåste domaren av?", "Öh, jaha?!". Besvärligt när man inte kan reglerna, men lite klokare var jag när jag for därifrån!

Sedan My Fair LadyOscarsteatern via Uppsalapendeln och PizzaHut (vår favorit sedan Leicester Square, London 2006). Min inställning innan var "Kan det vara dåligt om Helen Sjöholm, Tommy Körberg och Jan Malmsjö medverkar?" Och svaret blev givetvis nej, även om det överträffade mina vildaste förväntningar - TACK för det pappa och mamma!

   Söndag: Brunch (Breakfast+Lunch) på V-Dala nation. Allt man kan önska sig i matväg en söndagförmiddag, inklusive våfflor serverade med vispgrädde och stekta äpplen med kanel! Dagen fortsatte med kondisbitar från Landings konditori och middag på italienska restaurangen Basilico. En söndag i läckerheternas tecken!

   Måndag: Jag vinkar hejdå till pappa tidigt på morgonen innan jag cyklar till skolan för fyra timmar mekanik. Mamma behåller jag några timmar till och vi hinner gå på Café Öfvre Slotts samt köpa en fin orange pläd till mitt bohag innan hon sticker till flygplatsen. Kvällen avslutar jag sedan med ett 75 minuter långt skivstångspass på studenthälsan!

Grattis till Stipendierna Pappa och Lasse!
Jag kunde inte tänka mig några värdigare stipendiater!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: