Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Dobbspår här och var på kroppen

Kategori: Rugby

Igår hände en stor grej.
En händelse jag sett fram emot sedan augusti.
Med känsla av skräckblandad förtjusning.

MIN FÖRSTA RUGBYMATCH!

Så igår var det äntligen dags! Rustad till tänderna (alltså tandskydd) och med huvudet fullt av calls, ruck, maul, scrum, flash, hit, och uppmaningar såsom: "Se till att alltid springa, aldrig gå", "Gå in lågt!" och "Ligger de i vägen, kliv över! Kliv på dem om du måste" åkte jag tillsammans med mitt lag till Norrköping för att spela träningsmatch mot deras lag Trojan. På gräs i strålande väder.

Jag fick testa på "klunga" för första gången. Andra led. Trångt, spännande och fruktansvärt påfrestande för en massa muskler. Tänk benböj med skivstång på axlarna. Fast på tå, i horisontellt läge med kraften från åtta motspelar på axlarna. Och så trångt att mina öron fortfarande gör ont, och att mina kinder fortfarande är svullna och röda.


Detta är en klunga (dock ej från matchen igår)

Matchen flyger förbi, jag upplever en stor dos eufori och mycket mindre skräck än vad jag hade räknat med. Jag får spela 60 av matchens 80 minuter och känner mig som en hjälte när jag är klar. Dobbspår på vänsterhanden och i pannan. Ett redigt blåmärke på smalbenet och ett oräkneligt antal mindre. Men allra värst är ändå träningsvärken som jag brottas med idag. Axlar, överarmar, nacke, hals, käkar, rygg, mage, framsida lår, smalbenen (?) och utidan av höfterna.

Euforisk - Javisst!
Om vi vann matchen? Nej.

Kommentarer

  • Kajsa Lycke säger:

    Kul att se att någon håller på med denna gamla ädla sport. Dessutom i min gamla klubb.



    Hälsa Guy från mig



    Kajsa (Anna har skickat länken)

    2010-04-13 | 07:30:36
  • Linda Karlsson säger:

    Ååå, tummen upp för ditt blogginlägg om din första rugbymatch! Jag gillade det skarpt.



    Ses på träningen på tisdag ;)

    kram på dig!



    2010-04-19 | 18:29:06

Kommentera inlägget här: