Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Snö

Kategori: Vasaloppet 2010


                                         Jag glömde ställa in cykeln i förrådet över natten


Jag vågar faktiskt säga att det är mycket snö i Uppsala, uppemot 40 cm på sina ställen! Jag har en känsla av att vi kommer minnas den här vintern som den sista man kunde åka skidor i Uppsala. Och vilket fall valde vi ett bra år att träna inför vasan!

Hågadalen var olidligt vacker idag, med ett tjockt slätt snötäcke genomkorsat av idel skidspår och sol och lätt snöfall på samma gång. Vid ett tillfälle kunde jag räkna till 15 skidåkare inom synhåll!

De två milen vi åkte idag gjorde att både jag och Lotta kunde fylla på våra barometrar till 25milsstrecket - halvvägs!




Jag hittade en kul simulering av vasaloppets höjdkurva, med lite info om kontrollerna och sådant! Klicka här!

Kommentarer

  • pappa säger:

    29,5mil har jag åkt, men nu har jag ont i halsen:-(

    2010-02-01 | 19:09:45

Kommentera inlägget här: