Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

By Friday, I will know

Kategori: New Zealand

Idag hade jag en intervju med Matt på internationella kansliet angående Nya Zeeland. Att jag fick komma på intervju är en bra sak, det betyder att jag lyckades producera en korrekt ansökan i två exemplar samt att innehållet var adekvat. För endast ett fåtal får komma på intervju.

Tio minuter, på engelska. Jag var så nervös att jag trodde att jag skulle kräkas. Eller få en hjärtinfarkt. Kanske båda. Innerst inne visste jag förstås att det inte var något att oroa sig för. Men min kropp reagerade tvärtemot!

Tio minuter blev nästan tjugo, och vi hann prata om att uttala mitt namn på engelska, varför jag vill åka på utbyte, varför just Nya Zeeland, varför jag valt kurserna som jag gjort och vad jag vill göra med min fritid.

Jag tycker att jag producerade bra svar på det mesta, och engelskan gick helt okej sånär som på ordet 'studievägledare'.

På fredag får jag ett ja eller ett nej.



Blir det Plan A:


Christchurch, Nya Zeeland, från ovan





Mt Sunday, mer känt som Edoras.







Eller blir det Plan B:


Lägenhet på Majklockan


Med tillhörande tjusiga cirrusmoln och...


...odlingslott? Och såklart elitserieguld i rugby.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: