Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

What a weekend!

Kategori: New Zealand


Click here for (automatically generated) English translation.

Vilken helg! Afterwork med Kylie's kollegor, filmkväll med dessertbuffé, rugbymatch med brakförlust, tjugoettårsfest i Wanganui, övernattning i Wanganui på en av arméns stretchers (typ fällbar brits/bår) i någon slags lagerlokal och middag hos Shannon och hennes flatmates med lasagne och tre grabbar från Vansbro! Vi satt uppe länge på söndagkvällen, drack nya zeeländskt rött, åt ost och pratade om språk, världen och allt möjligt. Omväxlande på svenska och engelska. Vi försökte få Shannon att säga Åh, vilken god ost [aaw, weckyn guud uust], epic! Klockan 02.30 konstaterade jag att det var sex kilometer hem och ösregn, så Shannon såg till att jag fick stanna över på en soffa!

Lite märkligt är det allt. Innan denna vecka hade jag inte pratat med en enda svensk, och denna vecka har jag träffat fem stycken! Och jag har verkligen problem att hitta de svenska orden mellan varven. Plötsligt är det som att svenskan låter främmande. Liksom brutalt och kantigt, med massa konstiga vokaler och sje-ljud.

[Gaawed naett awlesawmawns!]

Kommentarer


Kommentera inlägget här: