Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Kalla fötter

Kategori: New Zealand



Sju grader!

Jag har nämnt mitt kalla hus förut. Jag har bara kunnat gissa den verkliga temperaturen. Eftersom kiwis stoppar huvet i sanden (och har dunjacka 24/7) vintertid och blankt struntar i uppvärmning, så har de heller ingen apparatur som visar den kalla sanningen.

Sju grader

Igår var inomhustemperaturen upp och vände på femton plusgrader, nytt rekord! Huvva! Och märkligt nog kan jag kliva upp och koka kaffe införd endast nattskjorta, fast det bara är åtta grader i huset. Antingen håller jag på att gro vinterpäls, eller så håller jag långsamt på att förvandlas till en kiwi!

Just nu önskar jag att jag vore på Backgårdsvägen. Sittandes på bron, med en kaffe i handen och två(!) flattar vid fötterna. Med sol, björkar, hjortron, blåbär, insjöar och lata dagar på Grosska! Suck!

Kommentarer

  • pappa säger:

    Hav tröst ,du går mot ljusare tider, här är det tvärtom!(fast vi har ju centralvärme förstås..)

    2011-08-08 | 10:36:16

Kommentera inlägget här: