Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Mellandagar

Kategori: New Zealand

Jag lyckades slita mig fran Queenstown tillslut! Mandagkvallen taltade jag gratis vid Ahuriri River utanfor Omarama. Ett dopp i alven och sedan sag jag solen ga ned over Otago - najs! Morgonen efter tog jag mig upp till Aoraki/Mt Cook Village, vid foten av Nya Zeelands hogsta berg! Dar taltade jag tva natter pa slatten mitt bland glaciarer och tretusenmeterstoppar - AWESOME! Himlen var bla och Mt Cooks hogsta topp kronte vyerna, jag gick ett par dagsturer och sov sedan till mullret av laviner och jordskred pa Mt Sefton, det argaste berg jag nagonsin sett! Igar kvall sag jag solen ga ned och farga Mt Cook orangerosa, sa vacker att jag fick gashud anda ned till tarna!

Idag har jag tagit mig lite norrut, till ett hostel (taltar pa grasmattan) vid stranden av galet mintgrona Lake Tekapu och imorgon forsatter jag ned mot kusten for att fira nyar! Jag har bara TIO dagar kvar i Nya Zeeland?! Hjalp! Om tva veckor sitter jag hemma i koket och kliar Flisa bakom oronen...


Kvallsdopp i Ahuriri River


Solnedgang over Otago


Middagspaus 500m ovanfor dalbotten och min taltplats


Ed Hillary tittar bort mot Mt Cook


Solnedgang over Aoraki/Mt Cook - Nya Zeelands hogsta berg 3754 moh.


Solnedgangen at andra hallet!


Omojligt mintgrona Lake Tekapu, bilden gor inte fargen rattvisa!


Titta pa hon som ar brun!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: