Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Galactic President Superstar MacAwesomville

Kategori: New Zealand


Från Paihia fick jag skjuts till Thames, Coromandel, av en brittisk kille från vandrarhemmet. Att lifta med hostelfolk är ett mycket roligt och kostnadseffektivt sätt att resa - utan besväret att lifta vid sidan av vägen!

I Thames fann jag två tyskar som jag fattade tycke för. Inte ofta träffar man killar som bakar bröd och pizza i ett hostelkök! Tyskar finns annars i överflöd! Riktigt duktiga på engelska var de också! Alltså liftar jag vidare med dessa i deras Subaru Legacy!

Innan jag vet ordet av har jag rest runt med Lennart och Sebastian i sex hela dagar. Vandrat, slöat på Hot Water Beach, poppat Rammstein i bilen, plöjt avsnitt av How I met your mother och Californication, partajat i Auckland och lagat sååå mycket god mat! Lasagne, pancakes, grillat, Mousse au Chocolat, focaccia, burgare och mängder av gott kaffe med Tim Tam Slam! Nätterna tillbringade vi tjattrandes till klockan fyra på morgonen. Filosofi, jämställdhet och språk såväl som attraktiva egenskaper hos människor avhandlades innan vi kom oss för att säga godnatt! Good times!

Men alla möten med människor innebär att avsked.. Jag hoppas att de vill komma och hälsa på mig här i Palmy någon gång!


Lennart fixar kaffe!


Lasagne in the making!


Just another hostel breakfast?! Knappast!


Balansakt!


Hängbro som mamma hade älskat!


Trollsk skog någonstans på Coromandel Peninsula!


Hot Water Beach. Tack vare vulkanisk aktivitet i området har en het källa hamnat mitt på en sandstrand! Alltså gräver man sin egen Hot Pool mitt på stranden, och svalkar sig i Stilla Havet när det blir alltför varmt! Lennart och Sebastian mår gott!


Ångande härlighet!


Rock Fall warning at Cathedral Cove!


Centrala Auckland, sedd från Mt Eden, stadens högsta vulkan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: