Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

The Great (Dog)Walks

Kategori: New Zealand

Vintern (enligt kiwimått) var här och vände några dagar. På morgnarna var det så kallt att man kunde 'se sin utandningsluft' i sovrummet. Tack och lov är jag som bekant rätt köldtålig, så jag sov gott ändå. Idag var sommaren tillbaka igen, med klarblå cirrusbestödd himmel och 25 grader. Efter skolan tog jag Willow på en promenad i omgivningarna. En av de trevliga sidorna av Palmy och NZ är att man inte behöver gå långt för att komma ifrån stadens buller. I mitt fall handlar det om fem minuters promenad till Manawatu River.


Cirrusmoln


Willow kliar sig en stund, bredvid Manawatus flodravin


Svarta svanar bor i The Hokowhitu Lagoon


Och i samma lagun pågick kajakpolo!


Svenska influenser. 'What does it really mean?' frågade Shannon. 'Um. Like Sandwich table' Låter rätt idiotiskt faktiskt.


Överalld dessa gröna gator. Här Pahiatua Street, min gata!



Nu när jag har en permanent postlåda, så vill jag jättegärna få brev eller vykort (ju svenskare motiv, desto bättre!)

Malin Ullberg
96 Pahiatua Street
Hokowhitu
Palmerston North 4410
New Zealand

Kommentarer


Kommentera inlägget här: