Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

B+

Kategori: New Zealand

Jag fick ett B+ (perceptive) på min inlämningsuppgift på landskapsanalys! Det är ett bra betyg till och med (C är knappt godkänt och A+ det bästa man kan få), trots min skolengelska och bristande motivation! Jag är rätt imponerad över min insats!



Uppsatsen med den massiva titeln 'How thresholds condition a range of processes operating throughout the drainage basin' (betyder ungefär 'Hur tröskelvärden formar en rad olika processer som verkar i hela avvattningsområdet') blev äntligen klar igår. Tio vetenskapliga artiklar från området skulle refereras, vilket betydde att jag var tvungen att hitta tio relevanta artiklar och läsa dem (10-30 sidor per styck)! Detta insåg jag förstås alldeles för sent (sista-minuten-metoden sitter i ryggmärgen). Fredag började jag leta, lördag läste jag dem och igår söndag skrev jag hela uppsatsen på 2000 ord refererat korrekt efter The Harvard System. Många tack till min flat mate Kylie som har en doktorsgrad i food science och därför kan allt om forskningsartiklar och uppsatser!

Uppsatsen finns att läsa här, om man är nyfiken! Min skrivna engelska har förbättrats drastiskt sedan jag kom hit, vågar jag påstå.

Helgen dominerades följdaktligen av research och uppsatsskrivande, men mitt i allt vann Massey Maidens sin första rugbymatch för säsongen, med 47-7! Att de andra laget var tonåriga skolflickor, med så få spelare att de fick låna av oss - det hör inte hit! Jubel!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    bra gjort!

    2011-05-23 | 12:17:26

Kommentera inlägget här: