Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Det här med värme och isolering

Kategori: New Zealand

När inte ens pippitröjan räcker till. Dubbla tjocktröjor, hanskar och tjocksockar. Och Earl Grey förstås.


Hu! De som känner mig vet att jag inte fryser lätt, väldigt sällan faktiskt. Och om jag gör det så låtsas jag inte om det! Men de två senaste kvällarna har varit brutalkalla! Eller rättare sagt, med svenska mått på lämpliga inomhustemperaturer så är de brutalkalla!

Jag provade att starta det mobila elementet (för några fasta finns inte överhuvudtaget i huset), en stund var det varmt och skönt. Men bristen på isolering = elda för kråkorna!

Tur att jag har så mycket skolarbete som kan hålla mig varm (i varje fall går hjärnan varm!).

- En rapport på 2000 ord med titeln How thresholds condition a range of processes operating throughout the drainage basin. Ska vara inne på måndag.
- En inlämnings uppgift i GIS, Normalisation and Logical Database Design. Ska in imorgon.
- En grupprapport  och presentation med titeln Economic and ecological sustainability issues associated with planning and rivers. Ska in på onsdag.

Efter det väntar en försvarlig mängd tentor av olika slag. Hu!

Kommentarer

  • Rickard H säger:

    Haha vilken fantastisk bild :-)

    2011-05-19 | 21:00:13

Kommentera inlägget här: