Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Jo, jag pluggar faktiskt!

Kategori: New Zealand

Och jag kombinerar plugget med sollapande och D-vitamindsörplande ute på gräsmattan - bingo! (Apropå D-vitamin, ni därhemma bör ta D-vitamintillskott nu när solen är låg. Typ 2000-4000IE /dag (50-100 μg). Läs mer här)

Jag håller på att researcha (svengelska!) för min uppsats i glaciologi. En uppsats om dynamiken hos en glaciär av eget val. Jag valde Storglaciären i Tarfaladalen, Sverige! Att skriva uppsats innebär att leta upp och tugga igenom ett tiotal aktuella torra forskningartiklar (i regel 5-20 sidor långa), och sedan sammanfatta, diskutera och dra slutsatser om faktan i en lättillgänglig uppsats på 2000 ord, med bilder, tabeller och diagram! På engelska givetvis! Uppsatsen ska inte vara inne förrän fredag kl 17.00, alltså är jag (nästan) ute i god tid!



Kaffe, vatten och solsken - gör underverk för motivationen! Jag börjar faktiskt bli brun till på köpet!



Anteckningar




Viktigt!



Kurslitteratur



Bild från förra sommaren, med utsikt över Tarfaladalen och glaciärerna - visst ser det underbart ut?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: