Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Bloggtips och sånt

Kategori: Ideas worth spreading


När en behöver fördriva tiden är bloggar en ypperlig sysselsättning, och annat internetstrunt en osinlig källa till nattsudd! Jag rekommenderar att du använder www.bloglovin.com för att följa dina favoriter, supersmidigt! (och glöm inte att följa min blogg med!)

bloglovin



Här kommer några förslag på bloggar och channels som jag följer:

Bloggar

Viktiga saker:
Lady Dahmer
Skriver om sig själv 'Jag är en fantastisk person som alla borde träffa'. Så sant! Hon har sååå mycket klokt och roligt att säga om sååå mycket.

Kostdoktorn
Läkaren Andreas Eenfeldt som lågkolhydratkost. Massa intressant läsning, uppdateringar från forskningsvärden och information om diabetes, hjärtsjukdomar och högt blodtryck.

Kroppsbild
En väldigt annorlunda site, men väldigt viktig. Här visas vanliga svenssonkroppar på bild, med siffror. Människor har alldeles för ofta en skev kroppsuppfattning av sin egen kropp relativt andras. Det är sorgligt att se att så många människor hatar sina kroppar, men den här hemsidan kommer aktivt att ändra din egen kroppsbild. Hemsidan beskrivs som 'en digital simhall där alla kroppar får dela plats i duschen'.


Humor:
Vesslan
Skriver på sin hemsida om sig själv: 'Jag kallar mig Vesslan och det här är min handtecknade serieblogg där jag genom medveten cynism gäckar planetens och människosläktets samtid såväl som historia.' Väldigt rå humor, men ofta huvudet precis på spiken!

Cake wrecks
Bilder på professionella bakverk där allt bara gick fel. Ibland även bilder på riktigt bra tårtor

HejSonja
En småbarsmorsa som pratar dalmål och är helt otroligt fantastiskt rolig!

Jon Rafman
Bilder tagna av Google Street view. Väldigt random!

XKCD
Väldigt simpla seriestrippar med fantastiskt innehåll! Speciellt roligt om du är lika nördig som jag när det kommer till datorer och vetenskap!

Tjuvlyssnat
En klassiker vid det här laget. Helt enkelt knäppa konversationer överhörda av en tredje part!


Youtubekanaler:

Poesi för fiskar/crazy pictures
Välproducerade klipp om aktuella ämnen. Jag rekommenderar 'Ta mig', 'Du ritar fult', 'Miljön' och 'Negerboll'.

Dead Cat Bounce
Jag har inte följt denna så länge, men det jag sett är hilarious!

Jenna Marbles

Kick-ass brud! Helt enkelt hysteriskt rolig!

Regular Ordinary Swedish Meal Time
Någon slags parodi på den svenske råa mannen, i köket!

Feminist Frequency
Intressanta tankar om kvinnor i film, dataspel och media. Självklara saker som du aldrig tidigare tänkt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: