Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Som om det inte redan var illa nog..

Kategori: Vardag

Apropå mitt inlägg om budget. Inte plats för några större utsvävningar. Så vad händer?

MINA GLASÖGON GÅR SÖNDER!!

Bara sådär! Jag vaknade imorse med skav i högerögat. Det händer ibland och löser sig självt efter några dagar utan linser. Så glasögon idag. Jag fick lite stekflott på glasögonen från matlagningen, jag putsar dem som vanligt i tröjfållen - OCH PLASTEN SPRICKER! Bara sådär!


Sönder, trasigt, olyckligt!

Som ni vet är jag i stort sett blind utan glasögon, och mitt starka synfel gör mina glasögon dyra. Mycket dyra. Vi pratar flera tusenlappar. Skit, skit, skit!

Och jag som ska på possumjakt ikväll/natt. Då duger det inte att vara blind/enögd!

#Miserabel

Kommentarer

  • Rickard H säger:

    Otur :(



    Det vettigaste kanske skulle vara att försöka limma dem med något epoxylim? Det finns sanslöst starka varianter, läs på lite så hittar du en som är anpassad för plaster. Jag vet ju inte vilka som finns att köpa på NZ, annars kunde jag tipsa om några.

    2011-09-07 | 22:41:34

Kommentera inlägget här: