Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Det är en bra dag när...

Kategori: Vardag


... när föreläsningsanteckningarna ser ut så här efter en föreläsning i Reglerteknik, och jag tycker att det låter som en baggis!


"Bestäm tillståndsåterkoppling sådan att slutna systemets poler hamnar i) -3 och -5, ii) -10 och -15" (Klicka för större bild)


... när tentan i markkemi på fredag känns som någonting jag kan klara av!


... när jag får ett vykort hela vägen från Svalbard!


... när det snöar ymnigt utanför mitt fönster och jag inte måste gå ut


... när jag minns att det är exakt ett år sedan jag satt på flyget mot Nya Zeeland


... när jag känner för att blogga, äntligen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: