Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Jag har blivit med odlingslott!

Kategori: På odlingslotten

Jag har skaffat odlingslott! 60 kvm (mer än dubbla min lägenhet..) här nedanför huset som är bara mina! Lotten har inte brukats i vår så det är en del ogräs - men där finns också hallonskott, rabarber, mynta, oregano, timjan, gräslök och fyra stora svartvinbärsbuskar!!
.
I am beyond excited! Alldeles perfekt är också det faktum att jag har en utlovat solig långhelg framför mig att fixa till lotten! Imorrn ska jag skaffa spade, grep vattenkanna, sekatör, hink och lite frön och sättplantor - KUL!
.
Odlarföreningen Norden, precis utanför dörren!

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Stort gilla :D nu kan vi ha fröutbyteskvällar så småningom!

    2012-05-17 | 21:45:09
  • Anonym säger:

    Hej! Har du kontaktuppgifter till Odlarföreningen Norden? Är intresserad av att skaffa en kolonilott också, men kan inte hitta telefonnummer någonstans!
    Tack på förhand!
    /Rebecka

    Svar: Hej Rebecka Det finns en informationsskylt på själva lottområdet som du kan kika på! Annars är addressen odlingslottnorden[at]gmail.com
    Hälsningar Malin
    Malin Ullberg

    2013-01-14 | 14:32:21
  • Rebecka säger:

    Tack ska du ha! Då ses vi kanske till våren!

    2013-01-14 | 18:53:49

Kommentera inlägget här: