Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Uppsala, det är här det händer!

Kategori: Malin i köket

Vilken vecka det har varit! Först och främst fick jag tillbaka matteduggan som jag skrev för nån vecka sedan - och jag klarade godkänt! Jag trodde jag hade misslyckats ordentligt, den var så svår att godkäntgränsen sänkts från 12 till 9 poäng, och jag hade klarat den även om gränsen inte hade sänkts!

Sen har jag gjort ett inhopp i Bolibompa, min kompis kände en kompis som behövde studenter till ett barnprogram. Torsdag morgon blev vi filmade och fick svara på en hel massa roliga frågor. "Vad tror du kronprinsessan Viktoria lyssnar på för musik?", "Vad var du rädd för när du var liten?", "Tror du på tomten?". Håll utkik till hösten!

Den sextonde ska jag på anställningsintervjuTria, jobb som studentinformatör för teknisk-naturvetenskapliga fakulteten. Innebär ca 15 timmar i månaden med ganska fria arbetstider och fast lön! Håll tummarna för mig!

I lördags höll en klimatmanifestation i Uppsala, i 13 svenska städer och i 94 länder! Jag, min helggäst Emelie och somliga från mitt program slöt upp och manifesterade i demonstrativt decemberregn! "Vem bryr sig om fastighetsskatten, när Bangladesh ligger under vatten?", "Istället för panik, kollektivtrafik!"

Julbak! Jag och Emelie har skapat fantastiska pepparkakor (Tack mormor för receptet!), god mjukpepparkaka med philadelphiakräm ovanpå och världens härligaste/smidigaste/bästa lussebullsdeg (kan en deg bli så bra?)! Idag har femton personer eller så varit och adventsfikat hos mig i min lilla korridor! Jättemysigt verkligen!

Nu till veckan är det uppladdning inför tentorna som gäller, kemi den femtonde och matematik den artonde! Jag ska ta med mig tjocka klumpen till kurslitteratur och en kaffetermos till beblioteket och plugga någon dag!


"Jag kommer hem igen till jul!"
Ps. Sugen på julmusik? Kolla in Sveriges Radios julradio!

Kommentarer

  • Lotta säger:

    När ska vi ha snöbollskrig då? =)

    2008-12-08 | 17:40:52
    Bloggadress: http://lottabakar.blogg.se/
  • Lars Ullberg säger:

    HAR DEN ÄRAN PÅ NAMNSDAGEN. Vi läser med förtjusning det du skriver på din blogg. Den påminner oss om vår egen ungdomstid i Uppsala. Jag har på något sätt missat din E-postadress. Vill du skicka den igen.

    Farfar

    2008-12-10 | 11:15:47

Kommentera inlägget här: