Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Lite statistik från ett val

Kategori: Miljö och politik

Valet 2010 är över, mitt första. Vi hade valvaka större delen av dagen, med mat, fika ideologiska diskussioner och ett vaksamt öga på val.se.

Jag röstade rött, liksom de allra flesta jag känner. Vi var besvikna över alliansens seger, men allra mest över Sverigedemokraternas framfart. 21,3% fick SD i Örsjö i Skåne. Pinsamt sverige!


Detta är min ordinarie valkrets i Norrbotten



Att jämföra med min nuvarande.


Det här är valkretsen närmast mig. På rackarberget bor nästan uteslutande studenter!



Att jämföra med Seskarö utanför Haparanda, som antagligen har störst stöd för socialdemokraterna
i landet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: