Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Andra advent i Dunedin

Kategori: New Zealand

Jag är fortfarande kvar i Dunedin. Jag har bestämt mig för att posta ännu ett paket hem till Sverige, min packning är fortfarande alldeles för klumpig och jag bär runt på för mycket prylar som jag egentligen inte behöver (men ändå inte vill slänga/ge bort). Datorn till exempel, inte alls nödvändig för tillfället, 3-4 kg - men jag behöver den ju när jag kommer hem till sverige! Så jag ska packa den varsamt och skicka iväg. Idag var postkontoret stängt, men imorgon bitti innan jag drar söderut ska jag fixa allt!

Idag har jag gjort något så ovanligt som tillbringat hela dagen med svenskar! Just på det här hostlet hänger de i drösvis! Vi kollade in The Santa Parade, julparaden inne i city. Jag har fortfarande inte greppat att det snart är jul!



Väldigt olämplig paradvagn, med tanke på alla barn i publiken. (Googla 'California Girls' om du inte känner igen konceptet)


Ångtraktor!


Märkligt att kiwisarna fortfarande sjunger om snö och har snödekorationer överallt..


Dunedin är ovanligt vacker för att vara nya zeeländsk. Här är gatorna branta åt alla håll!


Svenska Gustav, Anna och jag poserar utanför en strippklubb!


Dunedinborna bara älskar sitt skottska påbrå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: