Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Manawatu Gorge

Kategori: New Zealand

Click here for English translation.

Imorse tog jag mig knappt ur sängen, bokstavligen. Rugby frammanar helt vansinnig träningsvärk (vilket jag i ärlighetens namn älskar). Rollen som prop ger exempelvis massiv träningsvärk i axlar, bröst, överarmar, hals, nacke, käken och precis hela ryggen. Trots detta (icke livshotande) tillstånd gjorde jag en hjälteinsats och tog mig iväg på MUACs första tramp, Manawatu Gorge.

Manawatu Gorge Track är en 10km lång led genom en mäktig flodravin. Ravinen är bitvis väldigt brant, och stigen går högt upp på sluttningen genom inhemsk, djungelliknande bush (brant, så tur var att det mesta av träningsvärken satt i överkroppen och inte i benen!)

Vädret var kalasbra, och trots att vegetationen skuggade det mesta av stigen så svettades jag ymnigt! Närmare fyra timmar tog vi på oss, inklusive stopp på alla tänkbara utkikspunkter.


En bit av Nya Zeeland. Slätter, åkrar, boskap, floder, djungel och berg!



En mäktig flodravin!



Några av mina sjutton medvandrare

Kommentarer

  • Anders Sandlund säger:

    Vilket landskap, och vilka fina bilder du tar! Fortsätt och njut! Och visst är det något visst dem just träningsvärk, liksom en skön smärta. Eller är jag helt ute och cyklar?

    2011-03-20 | 11:28:53
  • Anna-Karin Wiklund säger:

    Härligt med träningsvärk, vill du att jag kommer och masserar dej? Du verkar verkligen njuta av att vara där i NZ, fortsätt med det.

    2011-03-20 | 16:17:04

Kommentera inlägget här: