Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Jag kan inte riktigt fatta att jag ska flytta härifrån

Kategori: New Zealand

Packning pågår.


Två hela dagar är allt jag har kvar i Palmerston North, och det är troligt att jag inte kommer tillbaka hit mer. Jag kan inte riktigt förstå det. Över åtta månader här jag bott här, handlat på stormarknaderna, gått på bio, lyssnat på föreläsningar, spelat rugby, frusit. Och nu ska jag åka härifrån, bara sådär! Tiden har gått enormt snabbt och enormt långsamt på samma gång.

Jag är mitt uppe i packandet. Vad ska jag slänga, vad kan jag ge bort, vad bör jag skicka hem till Sverige och vad vill jag kånka runt på i två månader? Jag har fixat en massa, städat, skurat ugnen (huga!), ringt banken, sagt upp hemföräkringen, skaffat australienvisum, sagt upp mitt boende. Och mitt i allt försökt plugga inför mina tentor, med tveksamt resultat.

Jag bor i ett kaos, med kartonger överallt, kläder i högar och papper huller om buller. Jag vill bara åka härifrån NU! Hade akut hemlängtan igår natt, för första gången. Jag är fruktansvärt less på livet här i Palmerston North, och på samma gång väldigt ivrig att få resa omkring igen! Jag är klar med Palmy, men inte redo att komma hem just ännu!

Kommentarer

  • Rickard säger:

    Det där med att när det är dags att flytta får man resfeber och hemlängtan känner jag igen :)



    Hoppas det går bra på tentorna och att du får det gott i Australien!

    2011-11-09 | 15:37:02
    Bloggadress: http://Helmetrock.wordpress.com

Kommentera inlägget här: