Iris Malina

Iris | In Greek mythology, Iris (/ˈɨrɨs/; Ἶρις) is the personification of the rainbow and messenger of the gods. She is also known as one of the goddesses of the sea and the sky [...] She travels with the speed of wind from one end of the world to the other, and into the depths of the sea and the underworld. Malina | The slavic word for raspberry

Allra sista föreläsningen vid Massey University

Kategori: New Zealand

Då var det klart liksom. Bara två tentor kvar, sedan har jag ingeting som håller kvar mig i Palmerston North längre. Tiden har gått så fort, men ändå så otroligt långsamt - precis som det brukar vara!

Apropå vad jag skrev i mitt förra inlägg, om att ha ett bristfälligt socialt liv. Det har visat sig vara väldigt bra för studieresultaten! Jag får väl se hur det går när jag kommer tillbaka till Uppsala. En helt ny klass att lära känna!



En dag i fält i geologikursen förra månaden. Dr. Palmer pekar ut 'cross-bedded pumice'


Det här är tydligen världsklass, när det gäller cross-bedding i en stratigrafisk sekvens! Jaha säger jag

Analysering av prov från fältkursen! Här delas provet upp i mindre delar, helt enligt vetenskaplig metod!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: